Literatura na temat ZA

T.Atwood - ,,Zespół Aspergera"
Podstawowa lektura dla wszystkich, którym nieobca jest problematyka ZA

L. Jacson (Przedmowa Tony Attwood) - ,,Świry, dziwadła i Zespół Aspergera''
To znakomita, jedyna w swoim rodzaju książka, napisana przez bardzo inteligentnego trzynastolatka z zespołem Aspergera. 

A. Borkowska - ,,Zrozumieć świat ucznia z Zespołem Aspergera”
Doskonały poradnik zarówno dla rodziców jak i dla nauczycieli.

M. Wintera - ,,Zespół Aspergera co nauczyciel wiedzieć powinien"
Książka, którą warto podarować nauczycielowi dziecka z ZA.

I.Holliday Willey - ,,Zespół Aspergera w okresie dojrzewania. Wzloty, upadki i cała reszta "
Co się dzieje i jak sobie z tym poradzić, gdy nasze dziecko z ZA wchodzi w trudny okres dojrzewania

A. Brauns - ,,Barwne cienie i nietoperze. Życie w autystycznym świecie"
Biograficzny opis postrzegania otoczenia, relacji społecznych i komunikowania się z innymi ludźmi. 

D. Williams - ,,Nikt nigdzie"
Niezwykła autobiografia autystycznej dziewczyny.

C.l Gray i A. Leigh White - ,,Ja i mój świat – historyjki społeczne".
Elementarz społecznych umiejętności dla małych dzieci. 

Seria dziewięciu książeczek - "Żyć z autyzmem" - autorstwa doświadczonych terapeutów dot. autyzmu: 

1. „Uczymy się radzić sobie z trudnymi zachowaniami” 
2. „Uczymy się żyć w rodzinie” 
3. „Uczymy się bawić” 
4. „Uczymy się ubierać” 
5.„Uczymy się myć” 
6. „Uczymy się jeść i pić” 
7. „Uczymy się korzystać z toalety” 
8. „Uczymy się zasypiać” 
9. „Uczymy się wychodzić z domu"


U. Frith - ,,Autyzm i Zespół Aspergera".
Książka dająca zwarty obraz Zespołu Aspergera jako odrębnego wariantu autyzmu. Przeznaczona jest zarówno dla badaczy, terapeutów i klinicystów, jak i dla rodziców i nauczycieli. 

U. Frith - ,,Autyzm, wyjaśnienie tajemnicy".
Próba wyjaśnienia autyzmu oparta na badaniach psychologicznych i neuropsychologicznych. Sporo informacji na temat poznawczych teorii autyzmu, a szczególnie hipotezy deficytu teorii umysłu i popierających ją wynikach badań.

T. Grandin - ,,Byłam dzieckiem autystycznym".
Autorka wykazuje, że podstawowe cechy autyzmu dają się modyfikować i kontrolować.