Literatura - Aktualne
Prośba Twojego dziecka

- Nie psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam. To tylko próba sił z mojej strony.
- Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa.
- Nie bagatelizuj moich złych nawyków. Tylko ty możesz pomóc mi zwalczyć zło, póki jest to jeszcze w ogóle możliwe.
- Nie rób ze mnie większego dziecka, niż jestem. To sprawia, że przyjmuje postawę głupio dorosłą.
- Nie zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne. O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.
- Nie chroń mnie przed konsekwencjami. Czasami dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.
Kara a konsekwencja
Czym się różni kara od konsekwencji?
Literatura na temat ZA
T.Atwood - ,,Zespół Aspergera"
Podstawowa lektura dla wszystkich, którym nieobca jest problematyka ZA
L. Jacson (Przedmowa Tony Attwood) - ,,Świry, dziwadła i Zespół Aspergera''
To znakomita, jedyna w swoim rodzaju książka, napisana przez bardzo inteligentnego trzynastolatka z zespołem Aspergera.
A. Borkowska - ,,Zrozumieć świat ucznia z Zespołem Aspergera”
Doskonały poradnik zarówno dla rodziców jak i dla nauczycieli.
M. Wintera - ,,Zespół Aspergera co nauczyciel wiedzieć powinien"
Książka, którą warto podarować nauczycielowi dziecka z ZA.
I.Holliday Willey - ,,Zespół Aspergera w okresie dojrzewania. Wzloty, upadki i cała reszta "
Co się dzieje i jak sobie z tym poradzić, gdy nasze dziecko z ZA wchodzi w trudny okres dojrzewania
A. Brauns - ,,Barwne cienie i nietoperze. Życie w autystycznym świecie"
Biograficzny opis postrzegania otoczenia, relacji społecznych i komunikowania się z innymi ludźmi.
D. Williams - ,,Nikt nigdzie"
Niezwykła autobiografia autystycznej dziewczyny.
C.l Gray i A. Leigh White - ,,Ja i mój świat – historyjki społeczne".
Elementarz społecznych umiejętności dla małych dzieci.
Seria dziewięciu książeczek - "Żyć z autyzmem" - autorstwa doświadczonych terapeutów dot. autyzmu:
1. „Uczymy się radzić sobie z trudnymi zachowaniami”
2. „Uczymy się żyć w rodzinie”
3. „Uczymy się bawić”
4. „Uczymy się ubierać”
5.„Uczymy się myć”
6. „Uczymy się jeść i pić”
7. „Uczymy się korzystać z toalety”
8. „Uczymy się zasypiać”
9. „Uczymy się wychodzić z domu"
U. Frith - ,,Autyzm i Zespół Aspergera".
Książka dająca zwarty obraz Zespołu Aspergera jako odrębnego wariantu autyzmu. Przeznaczona jest zarówno dla badaczy, terapeutów i klinicystów, jak i dla rodziców i nauczycieli.
U. Frith - ,,Autyzm, wyjaśnienie tajemnicy".
Próba wyjaśnienia autyzmu oparta na badaniach psychologicznych i neuropsychologicznych. Sporo informacji na temat poznawczych teorii autyzmu, a szczególnie hipotezy deficytu teorii umysłu i popierających ją wynikach badań.
T. Grandin - ,,Byłam dzieckiem autystycznym".
Autorka wykazuje, że podstawowe cechy autyzmu dają się modyfikować i kontrolować.